Partner

trasferimento (1)

IEEE Sensor Counci Italy Chapter’s activities will be devoted, but not limited, to the following topics: Physical, chemical, optical sensors, biosensors, micro- and nano-sensors, sensor networks and communication, signal conditioning and processing, signal analysis, information fusion and compression, translation of novel sensor technologies from research to industry and applications of sensors in industry, with specific reference to their role in Industry 4.0, in life science, in clinical domains, in aerospace, in agriculture, in robotics, and in structure monitoring.

biobreve

IngegneriaBiomedica.org è una community di studenti e professionisti dell’Ingegneria Biomedica. Il progetto nasce con lo scopo di rendere le pubblicazioni scientifiche più fruibili per gli studenti, attraverso la diffusione di articoli divulgativi sulle più recenti conquiste scientifiche e tecnologiche del settore biomedico.

IngegneriaBiomedica.org si rivolge oggi a chi ha scelto di diventare un Ingegnere Biomedico, a chi lo è già e a chi intende intraprendere questa strada.